Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.08.2013 12:09 - Да пишем и говорим на чист български език!
Автор: holivud Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 1461 Коментари: 0 Гласове:
7

Последна промяна: 23.08.2013 09:42

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
     О, да, в днешно време това вероятно звучи като клише, но реално , според мен, не е така. В този момент се намирам на работа и в малкото ми свободоно време останало в офиса, реших да напиша и малко лични размишления на база скромния ми опит сред различни общности, които ме заобикалят.
     Говорът е нещо, което спохожда всеки човек на тази земя, разликата е не само в самия език, култрура и страна, но и като цяло  човешкото същетсво, което го използва. Често ми се случва да забелязвам млади хора, което е жалко, да не могат, а и не знаят явно, как да се изразят, използват се масово по-елементарни думи и изрази, поставят се неправилно някои от тях, а нормалния словоред - липсва. Нямам против различните диалекти, но определено, когато искаш да успееш в дадена среда била тя бизнес, академична, част от държавната администрация, говоренето и правилното изразяване са важна част от първото и цялостно впечатление, което ще оставиш в околните - ако те изобщо се интересуват от подобни ,,неща,, . Правописът е само част от всичко, което изгражда дадена личност, но начина на говорене е всичко. Лично аз често срещам колеги в университета, които реално имат знания, богата обща култура, но в първия момемент , много преди да ги опозная, отваряйки своята уста сякаш от там излизат средновековни звуци на скоро открити африканци - нищо лично към тях! Академичната среда е западнала доста според мен в това отношение. Телевизията не показва висок стил на говорене, губи се връзката като цяло, липсват толкова неща, а по-скоро те са забравени и изгубени в поколенията или от самите тях!? 


Интересно ми е дали Вие имате мнения по този въпрос?




Гласувай:
7



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: holivud
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 2415171
Постинги: 667
Коментари: 1151
Гласове: 2068
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930