Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.02.2010 20:39 - Формула на успешния филм
Автор: holivud Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 2462 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 19.02.2010 20:39


image

Ако ще правиш филм, има математически проверен начин да грабнеш вниманието на зрителите.

При това ключът към успеха на касовите филми не е да вземеш Анджелина Джоли за главната роля, нито да напишеш трогващ сценарий. Трябват ти само достатъчно количество кадри с точно определена дължина.

Това са установили учени от университета „Корнел” в Ню Йорк. Те анализирали 150 касови холивудски филма, направени между 1935 и 2005 г. Включили драми, комедии и екшъни.

Резултатът от анализа бил, че много от най-новите филми имат кадри със сходна дължина, които се появяват на определени периоди от време във филма.

Това заключение съвпада с резултата от един експеримент от 90-те, който е доказал, че разделянето на информацията на такъв тип повтарящи се по определен начин части приковава вниманието ни. Иначе казано, не можем да отделим поглед от екрана – ритъмът на смяна на кадрите във филма влияе на възприемането му от аудиторията.

Най-вероятно авторите на филми използват формулата, без дори да го осъзнават. Възможно е да копират ритъма на успешните филми и така да се вместват в откритата зависимост.

Сред филмите, които най-много отговарят на формулата, са „Междузвездни войни – отмъщението на ситите”, „Империята отвръща на удара”, „Перфектната буря”, „Хубава жена” и „Бунтовник без кауза”.

Най-малко отговаряли на формулата представителите на „филм ноар”.

Наскоро друго проучване, на университета в Единбърг, показа, че монтажът на съвременните филми кара голяма част от хората да се фокусират върху една и съща част от екрана в един и същ момент.

Въпреки че резултатите от подобни изследвания винаги могат да се оспорят, изводите от тях са доста интересни. Може би кино индустрията знае повече за това как гледаме филми, отколкото ние предполагаме.

Списание New Scientist дори излага хипотезата, че е възможно, за да оправдаят огромните разходи за съвременните блокбъстъри, създателите на филми да започнат да сканират мозъците на публиката, за да разберат какво точно ще накара зрителя да отиде на кино и да гледа даден филм



Тагове:   Формула,   филм,


Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: holivud
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 2415828
Постинги: 667
Коментари: 1151
Гласове: 2068
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930