Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.03.2009 15:48 - Фолкпевицата Мария: Фънки не обича поп-фолка, но го харесвам
Автор: holivud Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 3283 Коментари: 2 Гласове:
0

Последна промяна: 23.03.2009 16:42


  Тя се отнася сериозно към работата си в журито на "Мюзик айдъл" и не харесва прякора си Мара Отварачката Тя се отнася сериозно към работата си в журито на "Мюзик айдъл" и не харесва прякора си Мара Отварачката

       image


                                                                                                                                            

Мария е поп-фолк певицата, която тази година участва в журито на “Мюзик айдъл” 3. Стана известна преди няколко години с реклама на бира, от който й излезе прякорът Мара Отварачката. На въпрос за този прякор, Мария се обижда и е категорична: “Не го коментирам този въпрос!” Започва да гради кариера в “Пайнер” на 17 години. Сега, когато е на 27, Мария е със сериозен стаж в жанра и е категорична, че има право да оценява кандидат-идолите.

С Мария разговаряме повреме на снимките на втория етап от “Мюзик айдъл” 3 - театралните кастинги в София. Певицата разказва за откачалките, чалгата и отношенията й с най-върлия противник на поп-фолка - Фънки.

- Мина първоначалното отсяване, какво е впечатлението ти от кандидатите за „Мюзик айдъл”?

- Двете крайности – или много добре, или много зле. Тези, които изпадат в средно положение – преминали са не заради моето „да”, дори не си ги спомням. За мен това не са хора, които могат да попаднат по-нататък във формата. За да бъдеш новият „Музикален идол” на България, трябва да накараш всички останали, когато излезеш на сцената, да треперят, да искат да чуят твоите песни, да се възхищават от твоята визия.

-Това е основният ти критерий – търсиш някой, който да те грабне?

-На първо място слагам харизмата. За мен тя е най-важна. Един човек може да е много красив, може да пее добре и просто нищо да не излъчва.

В популярната реклама на бира

- Спориш ли с останалите от журито – Фънки и Дони?
- Много рядко се случва. От тримата аз съм най-неопитна в това, което се случва. Не мога да влизам в конфликт с най-добрия басист на България, нито с един от най-старите и големи гласове на България. В края на краищата, самите участници, които имат реална представа за себе си, виждат моята обективност. Не влизам в конфликт с Дони и Фънки именно, защото съм много обективна. Нищо, че съм най-млада, сериозен глас дават деветте години, в които съм на сцена.

image

- Имаше ли много откачалки по време на кастингите?

- (смее се) Да! За съжаление бяха много повече от тези, които могат да пеят. Имахме два много сериозни таланта на 14 и 13 години. Момичето на 13 е феномен, толкова сериозен глас, такъв диапазон и подготовка. Ние мислехме, че ще отпадне по-рано, заради натоварването – не всеки издържа на това нещо. А издръжливостта е важна, защото „Мюзик айдъл” е един старт към голямата сцена.

- Намери ли „пътя към Фънки”?

- Абсолютно да. Ние сме една зодия…

- Преиграва ли Фъвки в омразата си към поп-фолка?

- Не, не играе. Той не обича поп-фолка. Сутринта даже ни се скара като почнахме да пеем всякакви глупости (на театралните кастинги). Глупости казвам, защото не пеехме поп-фолк, а дърти-чалгата от едно време (смее се), която и аз много-много не харесвам. Сега поп-фолкът е в друго измерение.
Но що се касае до Фънки, той дали харесва поп-фолка, или не, не е нещото, което да ме впечатлява и разочарова. Като характер той е като мен, затова го харесвам. Много често виждаме нещата по един и същи начин. И веднага ти казвам защо – той е човек естет, което е много важно за един мъж. По-скоро за мъж, който е в едно жури. Защото аз смятам, че хората, които искат да са на сцена, трябва да изглеждат добре, да се постараят.

image Мария наградена като най-секси майка на годината. Снимка: Булфото

- Имаше ли притеснения, когато ти предложиха да си жури в шоуто?

- Да, имах от това, че мен близо година ме нямаше на сцената. В тази година за мен се случиха много сериозни промени – положителни от страна на личния ми живот. От страна на кариерата, не съм изгубила много, защото за мен това беше време, в което хората имаха възможност да помислят какво е с моето присъствие и без него. Аз нямах почти никакви участия, докато бях бременна. Тогава си зададох и отговорих на много въпроси, да реша какво искам и да си кажа „Старт!”. Благодаря на моите продуценти Мария и Митко Димитрови, които много ми помогнаха, стояха зад гърба ми, докато аз нищо не правех.
А сега много съм щастлива, че съм тук, оценявам това, което бТВ и „Междинна станция” правят за мен като третия член на „Мюзик айдъл”. Чувствам се част от екипа и за мен е огромно удоволствие.

- Не малко хора си казват  - тези фолк певици какво разбират, та ще оценяват. Ти какво разбираш?

- Епизодите започнаха и аудиторията все повече ще разбира ние, поп-фолк певиците, какво разбираме. Нека да не забравяме, че Есил Дюран (б. р. - член на журито в предишния „Мюзик айдъл”)

image Журито на “Мюзик айдъл” в Пловдив - (от ляво на дясно) Благовест Аргиров (гост-жури), Дони, Мария и Фънки. Снимка: бТВ

е много добра певица и то не само поп-фолк, Глория също. За себе си какво мога да кажа – девет години съм във фирма „Пайнер”, а преди това съм пяла поп парчета. И съм ходила на уроци, за да се получи тази орнаментика, подходяща за поп-фолка. А какво мислят всички останали, които съм късала в „Мюзик айдъл”, всъщност въобще не ме интересува. Знаеш ли, това, което аз изисквам сега в „Мюзик айдъл”, не е по-различно от онова, което са изсквали от мен или което аз давам. Примерно да каже някой: „Каква е тази, че да ми говори така на мен, погледния нея!” Погледни я нея, ама разликата е голяма, нали?!

- Ти си била на 17, когато си се явила на кастинг в „Пайнер”?

- Да, току-що бях завършила училище, дори се явих с балната ми рокля на кастинга, защотото тя беше най-хубавата в моя гардероб. Дадох всичко от себе си. Когато се явих на прослушването на „Пайнер студио”, бяха продуценти, текстописци, аранжори- хора, които много години са се занимавали с музика. Бяха сериозни хора, които щом са те одобрили, значи има за какво, ако говорим затова как съм влязла в „Пайнер”. Оттам насетне почнаха моите мъки.

Мария в началото на кариерата

- Била си на 17, пеела си поп музика и изведнъж се преорентираш към поп-фолка. Защо?

- Разсъждавах комерсиално.

- Решила си, че можеш да изкарваш повече от поп-фолка?

- Комерсиално не значи водещото да са само парите. Комерсиално имам предвид продукт, който е търсен от хората, дава възможност за изява и от шоуто да се направи шоу-бизнес. Да правиш това, което харесваш и обичаш и в същото време да изкарваш пари. Тук вече идва и другият момент – за да правиш тези продукти, които са много скъпи, като видеоклипове, песни, купуване на права, даречем на гръцки парчета, които са много скъпи, за да изглеждаш по този начин – гримьори, фризьори, също са необходими много средства.

- Поп-музиката не може да ти даде това, така ли?

- Поп-музиката в България като цяло не ми харесва. Сегашните изпълнители са много далеч от истината.

image

- Значи не си почнала да пееш чалга от малка?

- Да, но не пеех български поп. Всъщност виж, да - аз се явих в „Като лъвовете” и бях първата, която изпя песен на Лили Иванова. Но хора като Лили Иванова, Васил Найденов, които са ионите в българската музика, колко са? Като чели сред новите музиканти няма ярки звезди. Не съм човекът, който ще дава мнение за поп-музика, но не смятам, че става въпрос за пари. Ти знаеш ли аз кога ще имам клип за 50-60 хиляди лева? Няма да бъде скоро. Но такъв клип има Мариана Попова, който е финансиран от БНТ.
Аз няма да ти кажа, че съм тръгнала към поп-фолка заради общата кауза да намерим нашия български стил. Или: „Да живее балканската музика!” Но за мен и сега парите не са на първо място, въпреки че имам дете. Никога не можеш да си купиш любовта на хората.

- Или те харесват или не?

- Да. Ако искаш можеш да изкарваш клип всеки ден, ако не те харесват – просто забрави. Може да те няма една година и когато се върнеш, всичко да започне шеметно.

- Как се е променил поп-фолкът от времето, когато ти започна?

- Много. Ние сме се променили и смятам, че тези, които ни слушат са се променили – в положителна насока. Тогава публиката беше един определен контингент. Сега ни слушат всички. Дори и тези, които казват, че не го правят и това е факт. Повярвай ми (усмихва се), нищо че са по хиляда души в заведението, аз ги виждам. Всички са там! Познават нашите песни. Може би затова масово звезди от нашата гилдия присъстват в големите формати, не само в ефира на телевизия „Планета”. И това е оценката за нашото развитие. За да бъдем част от „Мюзик айдъл”, да речем, където работят уникални професионалисти, има защо.

- Ти самата как се промени?

- Много неща са ми се случили, давам си сметка за тях…

- Имало ли е момент, в който да си искала да се откажеш?

- Моето достойнство не ми позволява да коментирам моите слабости. Иначе много лесно всички неприятели ще имат възможността да ме нараняват. Няма да си коментирам слабостите. Факт е, че останах. Останах не на сцената, останах сред добрите, което колкото и самохвално да звучи, е факт.

- Какво означава да си „сред добрите”?

- Означава, че хората ме обичат и че никой не може да ми дава на мен оценки, и никой не може да заеме моето място. 

ВСЕКИ СПАМ ЩЕ БИВА ИЗТРИВАН!




Гласувай:
0



1. анонимен - vNMKUuAzpTHCgpO
29.05.2011 22:31
Got it! Tahkns a lot again for helping me out!
цитирай
2. анонимен - MCfJehepSOEVMsfrcM
04.06.2011 13:48
Y4Hd5V , [url=http://ugclgxjchzis.com/]ugclgxjchzis[/url], [link=http://jxpykddvjnrc.com/]jxpykddvjnrc[/link], http://aisxfghirlbt.com/
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: holivud
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 2413370
Постинги: 667
Коментари: 1151
Гласове: 2068
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930